לליבה

קשב ולקות נפגשים בבגרות

האסטרטגיה להצלחה בבגרויות

להיות ילד או נער לקוי למידה זה אתגר שלא מסתיים. בתחומים רבים. גם בלמידה.

הם רוצים להגיע לבגרות מלאה, הם יודעים שהם יכולים להצליח ללמוד, אך משהו בדרך עוצר אותם והם מתייאשים וחושבים שהבגרויות האלו כנראה לא בשבילם, ולעתים אפילו פורשים.

"אם רק הייתי זוכה לקצת עזרה ותמיכה הלמידה הייתה נראית אחרת. הייתי יכול להצליח.
מישהו שיבין איך המוח שלי עובד וידע שאני חכם כי אני כבר איבדתי אמונה בעצמי."

ככה נשמעים תלמידי התיכון שרוצים להצליח, מאוד רוצים להצליח. ולא יודעים איך.

בין הנושאים בהם נעסוק בהרחבה בתכנית:

"אם רק הייתי זוכה לקצת עזרה ותמיכה הלמידה הייתה נראית אחרת. הייתי יכול להצליח.
מישהו שיבין איך המוח שלי עובד וידע שאני חכם כי אני כבר איבדתי אמונה בעצמי."

ככה נשמעים תלמידי התיכון שרוצים להצליח מאוד רוצים להצליח. ולא יודעים איך.

את המשפטים האלו אני שומעת על בסיס יומיומי כבר 20 שנה,

כבר 20 שנה אני פוגשת ילדים בתהליכי למידה. ויודעת שהם מבקשים שמישהו יכיר בקושי שלהם, יבין אותו ויעזור להם לצאת ממנו.

כדי ללמוד לבגרויות נדרשות אסטרטגיות רבות. הן חסרות לכל נער/ה אך בעיקר לילדים עם לקויות למידה וקשב.

  • הבנה של טקסט ברמת שפה גבוהה.
  • יכולת להבין את העיקרי המידע.
  • כיצד לשנן ולזכור.
  • הבנת השאלות.
  • כתיבת תשובה שתענה לשאלה.
  • לזכור את המידע לתשובה ולנסח.
  • כתיבה בשפה גבוהה.

כ"כ הרבה אסטרטגיות שצריך כדי להצליח. והכי חשוב: רצון, מוטיבציה והתמדה שהן היכולות הרגשיות של הילד להתמודד עם קושי ואתגרים.

מחקרים מראים שרק מענה משולב רגשי ולימודי מאפשר לילד להאמין ביכולות שלו וללמוד.

בדיוק לכך נועדה תוכנית האסטרטגיה להצלחה בבגרויות:

קשב ולקות נפגשים בבגרות

התוכנית מציעה ליווי שנתי לתלמידי כיתות י' ויא', שיתמוך בלמידה לבגרויות במקצועות השפה,  היסטוריה, לשון והבעה, ספרות תנ"ך ואזרחות.

הליווי הלימודי ישולב במתן מענה רגשי ותמיכה בדרך להצלחה.

וכל זה במסגרת קבוצתית קטנה ותומכת (עד 5 תלמידים בכל קבוצה).

מטרת התוכנית הקבוצתית

להבין למה כל נער/ה זקוקים כדי להמשיך ללמוד, לעזור להם לבנות אמונה ביכולת שלהם כדי שהצלחה זו תלווה את המשך דרכם בחיים, לעזור להם להתרומם בכל פעם שיש ירידה במוטיבציה ואפילו ייאוש ולהמשיך הלאה למטרה, ללמוד יחד איתם לכל המקצועות כדי שיחייכו, ידעו שהם מסוגלים ובעיקר יצליחו.

ההשערה היא כי 10%-15% מכלל התלמידים הם בעלי לקויות למידה וקשב.

עובדה זו מחייבת התייחסות חינוכית מתאימה לצרכים יחידניים ולדרישות המערכת החינוכית.

למרבה הצער, לקויות הלמידה אינן חולפות. הן יכולות לבוא לידי ביטוי בכל תקופה בחיי אדם תוך שהן משנות את פניהן בכל שלב ושלב במהלך החיים הלימודי, בין היתר — על-פי העלייה בדרישות הלימודיות. יחד עם זאת, חשוב לדעת, כי באמצעות מענה אישי ומדוייק אפשר להצליח.

מה התכנית כוללת?

ליווי לאורך כל שנת הלימודים למתן מענה שוטף לכל הקשיים והאתגרים במהלך שנת הלימודים.

מפגשים שבועיים בני שעה וחצי כל אחד.

אם לך כהורה יש תחושה ברורה

  • שקיים פער משמעותי בין יכולתו של הילד לבין הישגיו
  • קיים פער משמעותי בין מידת ההשקעה לבין ההישגים
  • קיימים קשיים מתמשכים למרות קבלת סיוע קבוע
  • קיימת הימנעות קבועה מלמידה ומהכנת שיעורי בית.

אז התוכנית יכולה מאוד לעזור לילד שלך, כי כדי להתמודד עם קשיים אלו, לא מספיק ללמוד שוב את החומר, בני הנוער זקוקים למענה הרגשי, לאמונה בעצמם ולמצוא את הדרך האישית שלהם להצליח כדי להמשיך ללמוד.

מיה, נשמע שהתכנית מתאימה לילד/ה שלנו בדיוק, נשמח לקבל פרטים נוספים

אנחנו תמיד עולים על סך כל החלקים שלנו.
זה הזמן לממש את זה.

אז מה נעשה במפגשים?
  • נבסס אסטרטגיות למידה לבגרויות וצמצום פערים .
  • הכרות עם צורת הלמידה של כל ילד, ובניית מערך למידה אופטימלי עבורו.
  • חיזוק המסוגלות האישית, בדגש על העלאת הציונים ושימור ההתמדה לאורך כל השנה.
  • עידוד הרצון להתמודדות והצלחה.
בסופו של דבר במפגשים עצמם, מעבר לתרומה הרגשית, מתקיימת למידה פרקטית ומשמעותית, למידה "תכלס" למבחנים בכלל ולבגרויות בפרט. כמו כן, יינתן מענה לאתגר עבודות ההגשה בבית הספר במגוון תחומים ומקצועות לימוד. החודש הראשון (ספטמבר) בתכנית, יוקדש למפגשים פרטניים עם כל אחד מהתלמידים בתכנית, במפגש האישי יתבצע פיענוח דפוסי למידה אישיים והכרות יכולות הקשב של התלמיד, בניית תכנית אישית, הכרות ושיקוף החוזקות והקשיים, הכרת מערכת הלימוד בה התלמיד לומד ומה הוא יכול לקבל ממנה, בדיקת ההתאמות לבגרויות של כל ילד. מפגש זה הוא משמעותי ביותר עד קריטי למען הצלחת התכנית. בנוסף, בחודש הראשון יתקיימו מפגשי הכרות אישיים עם הורי התלמידים המשתתפים בתכנית, במפגש זה אציג את עצמי ואת שיטות העבודה שלי, אכיר את הנער/ה דרך עיניו וחוויותיו של ההורה, אכיר את המבנה המשפחתי ויחד נמצא את הדרך בה יוכלו ההורים לקחת חלק ולתמוך בתהליך שהילד/ה שלהם עובר/ת. התהליך הזה יוכל להצליח רק כאשר כולנו נדבר באותה השפה ונשאף לאותן המטרות.
מיה, ליווי כזה היה יכול לעזור לילד/ה שלי מאוד, נשמח לקבל פרטים נוספים

מיה, נשמע שהתכנית מתאימה לילד/ה שלנו בדיוק, נשמח לקבל פרטים נוספים

לקויות למידה והפרעת קשב מקשות על ההסתגלות וההצלחה במערכת החינוך. המפגש עם הדרישות (למידה, ישיבה ממושכת, יצירת קשרים חברתיים ועוד) מייצרים תחושות תסכול וחוסר אונים. באופן מתמשך יכול מצב כזה להגיע אפילו עד לכדי טראומה רגשית, הנובעת מתחושת "קיפאון", וחוסר יכולת של התלמיד לעזור לעצמו. לכן כל כך חשוב לתת מענה משולב, שיטפל גם בלקות הלמידה הספציפית וגם בריקושט הרגשי שנוצר כתוצאה ממנה.

וכאן נכנסת שיטת האבחון והטיפול הייחודית שלי

הגישה שפיתחתי לטיפול בלקויות למידה, מגדירה מחדש את המונח 'הוראה מתקנת', נותנת מענה לבעיות הרגשיות הנובעות מלקויות למידה, ומהמסגרת החינוכית בכלל, ומביאה את המטופל ממצב של חוסר אונים, למקום של חוסן אונים.

מי אני?

מיה גל, אני מומחית באבחון והוראה מתקנת. מתמחה בעבודה עם בני נוער וסטודנטים.

משלבת כלים אקדמאיים רבים כדי לתמוך בתהליך הלמידה על מנת להביא להצלחת התלמיד וכן שהצלחה זו תקרין לתחומים נוספים בחייהם.

אני נשענת על לימודים של אבחון והוראה מתקנת, תואר ראשון במדעי ההתנהגות וכלכלה ותואר שני בטיפול באמנויות.

ועל ניסיון של 20 שנה בתחום.

בין הנושאים בהם נעסוק בהרחבה בתכנית:

עלות התכנית 660 ₪ לחודש, חודשי הפעילות: ספטמבר – יוני 2021, למעוניינים תינתן אפשרות להמשיך בקיץ בקבוצה (בהתאם לכמות הנרשמים) או במפגשים פרטניים (בעלות נוספת)

מיה,
התכנית הזו, זה בדיוק מה שחיפשנו
אני מזמינה אתכם להצטרף אלינו, לאחת הקבוצות שתיפתח מיד לאחר חופשת הקיץ ולגלות שאפשר לפצח את הלמידה, להתמיד בה ואפילו להצליח!

מיה, נשמע שהתכנית מתאימה לילד/ה שלנו בדיוק, נשמח לקבל פרטים נוספים

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram